Sunday 12 November 2017

Ets Trading System


Følg TheTickTrader ETS Blog via RSS iTunes Podcast ETS YouTube Channel ETS Facebook Side. Jeg har vært en daghandler i over 15 år I 2007 kom jeg først online og solgte Tick Trader Day Trading Course. Det var en slik suksess at vi måtte begrense Antall studenter og til slutt avbryte sitt salg til offentligheten i 2012. Power Trading System er det siste trading kurset du noensinne vil kjøpe, og den beste daghandelsopplæringen du noensinne vil få. NET Power Trading System. We er glade for å introdusere det nye ETS Power Trading System brakt til deg av David Marsh, grunnlegger av Traders Education og Tick Trader Course. ETS Power Trading System er en handelsmetode designet for å handle flere kontrakter og to eller flere markeder for potensielle gevinster fra 100 - 750 per kontrakt, per dag. ETS Power Trading System har faktisk noen komponenter i det opprinnelige Tick Trader-systemet og alle avanserte teknikker som læres til tidligere Tick Trader-studenter - det beste fra begge verdener. ET S Power Trading System vil bli tilbudt i ulike formater for å matche studentens fremskritt, ønsker og tidsplaner. Kurset vil alltid være online, med videoinnhold. Studentet skal planlegge på 2 til 4 ukers praksis før man implementerer ett av disse alternativene. med David Marsh og ansatte som skal holdes omtrent hver 6. uke. I et levende klasseromsmiljø med David og hans topplærere. En-på-en med David i Jacksonville, FL - bare tilgjengelig for et fåtal utvalg. To nye programvare er tilgjengelige som forbedringer av ETS Power Trading System. Advanced PTS Indicator som plotter Power Trade Set-ups. Advanced PTS Trader - som automatiserer handel med disse nye oppsettene. Sjekk ut vår ETS Blog for daglige handelsresultater. Hvis du vil at vi skal holde deg oppdatert med mer informasjon som den utvikler, vennligst fyll ut dette skjemaet. Emini Trading Ordliste Wall Street Journal Online Chicago Mercantile Exchange Standard Dårlig s Personvernsregler Kontakt Site Map Copyright 2007 - Traders Education LLC Tick Trader Day Trading Course Patentanmeldt Small Business Website Design av Xisle Graphix. DISCLAIMER Futures og opsjonshandel innebærer betydelig risiko for tap og er ikke egnet for alle investorer Verdsettelsen av futures og opsjoner kan variere, og som en Resultatet kan kunder miste mer enn deres opprinnelige investering. Effekten av sesongmessige og geopolitiske hendelser er allerede innregnet i markedspriser. Den høyt utnyttede karakteren av futures trading betyr at små markedsbevegelser vil ha stor innvirkning på din trading konto, og dette kan fungere mot deg , som fører til store tap eller kan fungere for deg, noe som fører til store gevinster Hvis markedet beveger seg mot deg, kan du opprettholde et totalt tap større enn beløpet du har deponert i kontoen din. Du er ansvarlig for alle risiko og økonomiske ressurser du bruker og for det valgte handelssystemet Du bør ikke engasjere seg i handel med mindre du fullt ut forstår arten av transaksjonene du går inn på inn i og omfanget av eksponering for tap Hvis du ikke forstår disse risikoene fullt ut, må du søke uavhengig råd fra din finansrådgiver. Alle handelsstrategier brukes på egen risiko. Denne programvaren bør ikke påberopes som råd eller tolkes som å gi anbefalinger fra noe som helst Det er ditt ansvar å bekrefte og avgjøre hvilke handler som skal gjøre Trade bare med risikokapital som handler med penger som, hvis de går tapt, ikke vil påvirke din livsstil og din evne til å møte dine økonomiske forpliktelser. Resultatene er ingen indikasjon av fremtidig ytelse. I intet tilfelle bør innholdet i denne korrespondansen tolkes som et uttrykkelig eller underforstått løfte, garanti eller implikasjon fra Traders Education LLC som du vil tjene eller at tap kan eller vil bli begrenset på noen måte hva som helst Traders Education LLC er ikke ansvarlig for eventuelle tap som oppstår som følge av bruk av noen av våre handelsstrategier og programvare. AutoTrader bør aldri etterlades uten tilsyn på grunn av muligheten for hendelser utenfor kontrollen din, for eksempel datamaskin - eller datafeil, strømbrudd, feilstillinger og nettverksproblemer. Løsningsbegrensende strategier som stoppordreordninger kan ikke være effektive fordi markedsforhold eller teknologiske problemer kan gjøre det umulig å utføre slike ordrer På samme måte kan strategier som bruker kombinasjoner av opsjoner og futuresposisjoner som for eksempel spredning eller tverrhandel, være like risikable som enkle, lange og korte stillinger. Informasjonen som er gitt i denne korrespondansen, er kun beregnet for informasjonsformål og er hentet fra kilder som antas å være pålitelig Informasjon er på ingen måte garantert Ingen garanti av noe slag er underforstått eller mulig der projeksjoner av fremtidige forhold er forsøkt. Kort av Ninja Trader Skjul dette Box. ETS Breakout Pullback. For bruk i forbindelse med vår proprietære ProV3 Indicator. ser på dagshandelen for å leve Bli med oss ​​når vi debuterer vår nyeste oppsett, Breakout Pullback Dette oppsettet, kuppet ledet med vår handelsfilosofi og vår proprietære programvare eliminerer nesten hvilken rolle følelser og disiplin eller mangel derav kan spille i handelen. Forestill deg hva ikke-subjektiv og følelsesløs handel kan gjøre for deg. Vi vil presentere deg en plan og en veikart som vil sette Du er på vei til handelssuksess. Hva er inkludert. En årslisens til vår ProV3-indikator for bruk på NinjaTrader 7 0 Platformprehensive Training Manual. Tilgang til vår Live forhåndsinnspilte Training Webinar. Ongoing teknisk støtte via email. BONUS Software Installation One - En-en-coaching via GoToMeeting 30 minutter maksimalt. Gud velsigne deg I dag er min første dag å handle med systemet etter en uke med papirhandel. Jeg er opp 1412 50 på 6 kontrakter ved middagstid. Jeg trodde alltid at disse typer testamente var fiktive Jon Schmeyer, M D. Du tilbyr en BRILLIANT-tjeneste og din omsorg for elevene dine er utenfor plikten mange takk for systemet ditt og alt ditt harde arbeid med vennlig hilsen Anthony. Jeg nyter virkelig kurset og bruker strategien Jeg har hatt papirhandel med ulike strategier i ca 3 måneder nå, og denne er hode og skuldre over resten Jerod. Viktige merknader - Risikofradisjoner CFTC Regler 4 41 - Hypotetiske eller simulerte resultatresultater har visse begrensninger, i motsetning til en faktisk ytelsesrekord, representerer simulerte resultater ikke faktisk handel. Siden transaksjonene ikke er utført, kan resultatene ha under-eller-over kompensert for eventuelle konsekvenser av visse markedsfaktorer, som for eksempel mangel på likviditet Simulerte handelsprogrammer generelt er også underlagt det faktum at de er utformet til fordel for ettersyn Ingen representasjon er gjort at en hvilken som helst konto vil eller vil trolig oppnå fortjeneste eller tap som ligner de som vises. Fremskrivninger, opsjoner og Forex Valutakurs futures og opsjoner, eller FX-handel innebærer betydelig risiko for tap og er ikke egnet for alle investorer. Verdsettelsen av futures, optio ns og forex kan variere, og som et resultat kan det føre til at du mister mer enn den opprinnelige investeringen. I intet tilfelle skal innholdet i denne korrespondansen tolkes som et uttrykkelig eller underforstått løfte, garanti eller implikasjon av eller fra Traders Education, LLC og eller dets datterselskaper og tilknyttede selskaper som du vil tjene, eller at tapene vil eller vil bli begrenset på noen måte, uansett Tidligere resultater, er ingen indikasjon på fremtidig ytelse. Informasjon som er gitt i denne korrespondansen, er kun beregnet til informasjonsformål og er hentet fra kilder som antas å være pålitelige Informasjon er på ingen måte garantert. Opphavsrett Traders Education LLC ETS Power Trading System. EUs utslippshandelssystem EU ETS. EUs utslippshandelssystem EU ETS er en hjørnestein i EUs politikk for å bekjempe klimaendringer og nøkkelverktøyet for å redusere drivhuset gassutslipp kostnadseffektivt Det er verdens første store karbonmarkedet og er fortsatt det største. Opererer i 31 land alle 28 EU-land es pluss Island, Liechtenstein og Norway. limits utslipp fra mer enn 11.000 kraftige energibrukende kraftverk industrielle anlegg og flyselskaper som opererer mellom disse landene. Dekker rundt 45 av EUs klimagassutslipp. Et deksel - og handelssystem. EUs ETS Fungerer på dekselet og handelsprinsippet. Et deksel er satt på den totale mengden av visse drivhusgasser som kan sendes ut av installasjoner som dekkes av systemet. Hetten blir redusert over tid, slik at de totale utslippene faller. I butikken mottar eller mottar selskapene utslippskvoter som de kan handle med hverandre etter behov. De kan også kjøpe begrensede mengder internasjonale kreditter fra utslippsreddende prosjekter rundt om i verden Grensen på det totale antallet kvoter som er tilgjengelig sikrer at de har en verdi. Etter hvert år må et selskap overgi nok tilskudd for å dekke alle sine utslipp, ellers blir det pålagt bøter. Hvis et selskap reduserer sine utslipp, kan det holde reserveutgiftene til å dekke sine fremtidige behov eller ellers selge dem til et annet selskap som ikke har tillatelser. Levering gir fleksibilitet som sikrer at utslippene blir kuttet hvor det koster minst å gjøre det. En robust karbonpris bidrar også til investeringer i rene, lavkarbonske teknologier. Viktige funksjoner i fase 3 2013-2020. EU ETS er nå i sin tredje fase vesentlig forskjellig fra fase 1 og 2.De viktigste endringene er. En enkelt, EU-wide cap på utslipp gjelder i stedet for det tidligere systemet med nasjonale caps. Auctioning er standard metode for tildeling av godtgjørelser i stedet for gratis tildeling og harmoniserte tildelingsregler gjelder for kvoter som fortsatt er gitt bort gratis. Flere sektorer og gasser inkluderte 300 millioner kvoter som ble avsatt i New Entrants Reserve for å finansiere utplassering av nyskapende fornybar energi teknologier og karbon fangst og lagring gjennom NER 300-programmet. Sektorer og gasser dekket. Systemet dekker følgende sektorer og gasser med fokus på utslipp som kan måles, rapporteres og verifisert med høyt nøyaktighet. karbondioksid CO 2 fra kraft - og varmeproduksjon. energiintensive industrisektorer, inkludert oljeraffinaderier, stålverk og produksjon av jern, aluminium, metaller, sement, lime, glass, keramikk, papirmasse, papir, papp, syrer og bulk organisk kjemikalieavfall. Nitrogenoksid N 2 O fra produksjon av salpetersyre, adipinsyre og glyoksylsyrer og glyoksalperfluorokarboner PFC fra aluminiumproduksjon. Participering i EU ETS er obligatorisk for selskaper i disse sektorer, men i noen sektorer bare planter over en viss størrelse er inkludert. visse små installasjoner kan utelukkes dersom regjeringer innfører finanspolitiske eller andre tiltak som vil kutte sine utslipp med tilsvarende beløp. i luftfartssektoren, frem til 2016 gjelder EU ETS kun for fly mellom flyplasser i EØS-området. Deling av utslippsreduksjoner. EUs ETS har vist at prisen på karbon og handel i det kan fungere Emisjoner fra installasjon Ationer i ordningen faller som forventet med rundt 5 sammenlignet med begynnelsen av fase 3 2013, se 2015-tall. I 2020 vil utslippene fra sektorer som omfattes av systemet bli 21 lavere enn i 2005. Utvikle karbonmarkedet. Oppstått i 2005, EU ETS er verdens første og største internasjonale handel med utslippsrenter, og står for over tre fjerdedeler av internasjonal karbonhandel. EUs ETS er også inspirerende for utviklingen av utslippshandel i andre land og regioner. EU har som mål å knytte EU ETS med andre kompatible systemer. Main EU ETS lovgivning. Carbon marked reports. Revision av EU ETS for fase 3.Legislative History of Directive 2003 87 EC. Work før kommisjonens forslag til forslag til forslag fra oktober 2001 Oppsummering s reaksjon på lesing av forslaget i Rådet og parlamentet, inkludert rådets felles holdning. Åpne alle spørsmål. Spørsmål og svar på det reviderte EU Emissions Trading System desember 2008. Hva er målet med utslippshandling. Målet med EUs utslippshandelssystem EU ETS er å hjelpe EUs medlemsstater til å oppfylle sine forpliktelser om å begrense eller redusere klimagassutslipp på en kostnadseffektiv måte. Å tillate deltagende selskaper å kjøpe eller selge utslippskvoter betyr at utslippsreduksjonene kan oppnås minst. EU ETS er hjørnesteinen i EUs strategi for bekjempelse av klimaendringer Det er det første internasjonale handelssystemet for CO 2 - utslipp i verden og har vært i drift siden 2005 Fra og med 1. januar 2008 gjelder det ikke bare de 27 EU-medlemsstatene , men også til de tre andre medlemmene av Det europeiske økonomiske samarbeidsområde Norge, Island og Liechtenstein. Det dekker for tiden over 10 000 installasjoner i energi - og industrisektoren som er kollektivt ansvarlige for nesten halvparten av EUs utslipp av CO 2 og 40 av dens totale utslipp av klimagasser En endring av EUs ETS-direktiv som ble vedtatt i juli 2008, vil bringe luftfartssektoren inn i systemet fra 2012.Hvordan gir utslippshandelen w ork. The EU ETS er et deksel - og handelssystem, det vil si at det gir det totale utslippsnivået tillatt, men innenfor denne grensen tillater deltakerne i systemet å kjøpe og selge kvoter som de krever. Disse kvotene er felles handelsvaluta i hjertet av systemet En tillatelse gir innehaveren rett til å avgive ett tonn CO 2 eller tilsvarende mengde av en annen klimagass. Hetten på det totale antall kvoter skaper knaphet i markedet. I den første og andre handelsperioden under Ordningen måtte medlemsstatene utarbeide nasjonale tildelingsplaner NAP som bestemmer deres totale utslipp av utslipp av ETS og hvor mange utslippsbonuser hver installasjon i landet mottar. Ved utgangen av hvert år må anleggene overgi tilskudd tilsvarende utslippene deres. Bedrifter som beholder sine utslipp under nivået av deres kvoter kan selge sine overskytende kvoter. De står overfor vanskeligheter med å holde utslippene i tråd med deres kvoter ea valg mellom å ta tiltak for å redusere sine egne utslipp, for eksempel å investere i mer effektiv teknologi eller ved å bruke mindre karbonintensive energikilder eller kjøpe de ekstra kvotene de trenger på markedet, eller en kombinasjon av de to slike valgene vil sannsynligvis bli bestemt av relative kostnader På denne måten reduseres utslippene hvor det er mest kostnadseffektivt å gjøre. Hvor lenge har EU ETS vært i drift. EU ETS ble lansert 1. januar 2005 Den første handelsperioden løp i tre år til slutten av 2007 og var en læring ved å gjøre fase for å forberede seg til den avgjørende andre handelsperioden. Den andre handelsperioden begynte 1. januar 2008 og løper i fem år fram til utgangen av 2012. Viktigheten av den andre handelsperioden stammer fra at den sammenfaller med Den første forpliktelsen i Kyoto-protokollen, der EU og andre industrialiserte land må oppfylle sine mål for å begrense eller redusere klimagassutslipp. For den andre handelsperioden EU ET S-utslippene har blitt avkortet til rundt 6 5 under 2005 nivåer for å sikre at EU som helhet, og medlemslandene individuelt, leverer sine Kyoto-forpliktelser. Hva er de viktigste erfaringene fra erfaring så langt. EUs ETS har satt en pris på karbon og bevist at handel med drivhusgassutslipp fungerer Den første handelsperioden har vellykket etableringen av fri handel med utslippskvoter i hele EU, etablert den nødvendige infrastrukturen og utviklet et dynamisk karbonmarked. Miljøfordelen i første fase kan være begrenset på grunn av overdreven tildeling av kvoter i enkelte medlemsstater og enkelte sektorer, hovedsakelig på grunn av tillit til utslippsprognoser før verifiserte utslippsdata ble tilgjengelig under EU ETS. Da offentliggjøring av verifiserte utslippsdata for 2005 fremhevet denne overallokering, reagerte markedet som forventes ved å senke markedsprisen på kvoter. Tilgjengeligheten av verifiserte utslippsdata har gitt Kommisjonen mulig ssion for å sikre at cap på nasjonale tildelinger under andre fase er satt til et nivå som gir reelle utslippsreduksjoner. I tillegg til å understreke behovet for verifiserte data har erfaringen hittil vist at større harmonisering innenfor EUs ETS er viktig for å sikre at EU oppnår sine mål for utslippsreduksjoner minst og med minimal konkurranseforvrengning. Behovet for mer harmonisering er klart med hensyn til hvordan kapasiteten på de totale utslippstillatelsene er satt. De to første handelsperioder viser også at det er mange ulike nasjonale metoder for tildeling av godtgjørelser til installasjoner truer rettferdig konkurranse i det indre markedet Videre er det behov for større harmonisering, avklaring og forfining med hensyn til systemets omfang, tilgangen til kreditter fra utslippsreduksjonsprosjekter utenfor EU, betingelsene for å koble EU-utslippene til utslipp handelssystemer andre steder og overvåkings-, verifiserings - og rapporteringskravene ved er de viktigste endringene i EU ETS og når vil de søke. De avtalte designendringene vil gjelde fra tredje handelsperiode, det vil si januar 2013 Mens forberedende arbeid vil påbegynnes umiddelbart, vil gjeldende regler ikke endres til januar 2013 for å sikre at regulatorisk stabilitet opprettholdes. EU ETS i tredje periode vil være et mer effektivt, mer harmonisert og rettferdig system. Økt effektivitet oppnås ved en lengre handelsperiode 8 år i stedet for 5 år, en robust og årlig nedgang utslippskap 21 reduksjon i 2020 sammenlignet med 2005 og en betydelig økning i auksjonen fra under 4 i fase 2 til mer enn halvparten i fase 3. Det er blitt enighet om flere harmoniseringer på mange områder, blant annet med hensyn til kapasitet en EU-bred cap i stedet for de nasjonale kapsene i fase 1 og 2 og reglene for overgangsfri tildeling. Systemets rettferdighet er vesentlig økt ved overgangen til EU-ledig gratis allokering regler for industriinstallasjoner og ved innføring av en omfordelingsmekanisme som gir nye medlemsstater mulighet til å auksjonere flere kvoter. Hvordan sammenligner den endelige teksten med det opprinnelige kommisjonens forslag. Klima - og energimålene som ble vedtatt av Europarådets forår 2007, er opprettholdt og den overordnede arkitekturen til Kommisjonens forslag til EUs ETS forblir intakt. Det vil si at det vil være en EU-bred hett på antall utslippsbonuser, og dette dekselet vil årlig redusere langs en lineær trendlinje, som vil fortsette utover slutten av den tredje handelsperioden 2013-2020 Hovedforskjellen i forhold til forslaget er at auksjonering av kvoter skal fases inn sakte. Hva er de viktigste endringene i forhold til Kommisjonens forslag. I sammendraget er de viktigste endringene som har Forslaget er gjort som følger. Visse medlemsstater tillates en valgfri og midlertidig unntak fra regelen om at ingen kvoter skal tildeles Ted gratis til elektrisitetsgeneratorer fra 2013 Dette alternativet til å fravike er tilgjengelig for medlemsstater som oppfyller visse forhold knyttet til sammenkobling av deres elnett, andel av ett enkelt fossilt brensel i kraftproduksjon og BNP-capita i forhold til EU -27 gjennomsnitt I tillegg er mengden av gratis kvoter som en medlemsstat kan tildele til kraftverk begrenset til 70 karbondioksidutslipp av relevante anlegg i fase 1 og avtar i årene etterpå. Videre kan gratis tildeling i fase 3 bare gis til kraftverk som er i drift eller under bygging senest ved utgangen av 2008. Se svar på spørsmål 15 nedenfor. Det vil bli flere detaljer i direktivet om hvilke kriterier som skal brukes for å bestemme sektorer eller delsektorer som anses å være utsatt for en betydelig risiko for karbonlekkasje og en tidligere offentliggjøring av Kommisjonens liste over slike sektorer 31. desember 2009 Videre, underlagt gjennomgang når en tilfredsstillende intern Ationalavtale er nådd. Installasjoner i alle utsatte næringer vil motta 100 gratis kvoter i den utstrekning de bruker den mest effektive teknologien. Den frie allokering til industrien er begrenset til andelen av disse industrienes utslipp i totale utslipp i 2005 til 2007. Totalt antall kvoter som tildeles gratis til installasjoner i industrisektorer, vil avta årlig i tråd med nedgangen i utslippstakten. Medlemsstatene kan også kompensere visse installasjoner for CO 2 - kostnader som overføres i elektrisitetsprisene dersom CO 2 - kostnadene ellers ville kunne utsette dem for risikoen av karbonlekkasje Kommisjonen har forpliktet seg til å endre Fellesskapets retningslinjer for statsstøtte til miljøvern i denne forbindelse Se svar på spørsmål 15 nedenfor. Nivået på auksjonering av kvoter for ikke-eksponert industri vil øke lineært som foreslått av Kommisjonen , men i stedet for å nå 100 innen 2020 vil det nå 70, med sikte på å nå 100 innen 2027. Som forventet I forslaget til Kommisjonen vil 10 av godtgjørelsene for auksjonering bli omfordelt fra medlemsstater med høy inntekt per innbygger til de med lav inntekt per innbygger for å styrke den økonomiske kapasiteten til sistnevnte til å investere i klimavennlige teknologier. En bestemmelse har vært lagt til for en annen omfordelingsmekanisme med 2 av auksjonerte kvoter for å ta hensyn til medlemsstater som i 2005 hadde oppnådd en reduksjon på minst 20 i klimagassutslipp sammenlignet med referanseperioden fastsatt i Kyoto-protokollen. Andelen av auksjoneringsinntekter som medlemsstatene anbefales å bruke for å bekjempe og tilpasse seg klimaendringer, hovedsakelig innenfor EU, men også i utviklingsland, heves fra 20 til 50. Teksten gir en oppfølging av det foreslåtte tillatte bruksnivået for JI CDM-kreditter i 20 scenario for eksisterende operatører som mottok de laveste budsjettene for å importere og bruke slike kreditter i forhold til tildelinger og tilgang til studiepoeng i perioden 2008-2020 12 Nye sektorer, nye aktører i perioderne 2013-2020 og 2008-2012 vil også kunne bruke studiepoeng. Det totale beløpet som kan bli brukt vil imidlertid ikke overstige 50 av reduksjonen mellom 2008 og 2020 Basert på en strengere utslippsreduksjon i sammenheng med en tilfredsstillende internasjonal avtale, kunne Kommisjonen tillate ytterligere tilgang til CERs og ERUer for operatører i fellesskapsordningen Se svar på spørsmål 20 nedenfor. Inntektene fra auksjonering av 300 millioner kvoter fra reserven til nye aktører vil bli brukt til å støtte opptil 12 demonstrasjonsprosjekter og prosjekter for CO2-fangst og lagring som demonstrerer nyskapende teknologier for fornybar energi. En rekke vilkår er knyttet til denne finansieringsmekanismen Se svar på spørsmål 30 nedenfor. Muligheten til å ekskludere små forbrenningsanlegg hvis de er underlagt tilsvarende tiltak har blitt utvidet til å dekke alle små installasjoner uansett aktivitet, har utslippstærsklen blitt økt fra 1 0,000 til 25 000 tonn CO 2 per år, og kapasitetstærskelen som forbrenningsanlegg må oppfylle, er også økt fra 25 MW til 35 MW. Med disse økte terskelene blir andelen dekket utslipp som potensielt kan utelukkes fra utslippshandelssystemet blitt betydelig og derfor er det lagt til en bestemmelse for å muliggjøre en tilsvarende reduksjon av EU-brutto på kvoter. Hvis det fortsatt er nasjonale tildelingsplaner NAPs. No I sine NAPs for første 2005-2007 og andre 2008-2012 trading Perioder fastsatte medlemsstatene den totale mengden kvoter som skal utstedes, og hvordan disse vil bli tildelt de berørte anleggene. Denne tilnærmingen har gitt betydelige forskjeller i tildelingsregler, noe som skaper et incitament for hver medlemsstat til å favorisere sin egen industri og har førte til stor kompleksitet. Fra den tredje handelsperioden vil det bli en EU-wide cap og kvoter vil bli allokert på grunnlag av Harmoniserte regler Nasjonale tildelingsplaner vil derfor ikke være nødvendig lenger. Hvordan skal utslippstakten i fase 3 fastsettes. Reglene for beregning av EU-dekning er som følger. Fra 2013 vil det totale antall kvoter reduseres årlig i en lineær måte Utgangspunktet for denne linjen er gjennomsnittlig total mengde kvoter fase 2 cap som skal utstedes av medlemsstatene for perioden 2008-12, justert for å gjenspeile utvidet omfang av systemet fra 2013, samt eventuelle små installasjoner som medlem Stater har valgt å ekskludere Den lineære faktor som årlig beløp skal redusere er 1 74 i forhold til fase 2-cap. Utgangspunktet for å bestemme den lineære faktoren på 1 74 er den 20 samlede reduksjonen av klimagasser sammenlignet med 1990, noe som tilsvarer en 14 reduksjon i forhold til 2005 Det er imidlertid nødvendig med en større reduksjon av EU ETS fordi det er billigere å redusere utslippene i ETS-sektorene. Delen som minimerer den totale reduksjonen c ost tilsvarer en reduksjon i utslippene i EU ETS-utslippene sammenlignet med 2005 innen 2020.a reduksjon på rundt 10 sammenlignet med 2005 for de sektorer som ikke er dekket av EU ETS. 21 reduksjonen i 2020 resulterer i et ETS-utslipp i 2020 av maksimalt 1720 millioner kvoter og innebærer en gjennomsnittlig fase 3 cap 2013-2020 på ca 1846 millioner kvoter og en reduksjon på 11 sammenlignet med fase 2 cap. Alle absolutte tall indikerer tilsvarer dekning ved inngangen til den andre handelsperioden og derfor ikke ta hensyn til luftfart som vil bli lagt til i 2012 og andre sektorer som vil bli lagt til i fase 3. De endelige tallene for de årlige utslippskapene i fase 3 vil bli bestemt og offentliggjort av Kommisjonen innen 30. september 2010.Hvordan vil utslippstakten utover fase 3 bestemmes. Den lineære faktor på 1 74 som ble brukt til å bestemme fase 3-cap vil fortsette å gjelde utover slutten av handelsperioden i 2020 og bestemme capen for fjerde handelsperiode 2021 til 2028 og senere Det kan bli revidert innen 2025 Faktisk vil betydelige utslippsreduksjoner på 60-80 i forhold til 1990 være nødvendige innen 2050 for å nå det strategiske målet om å begrense den globale gjennomsnittstemperaturøkningen til ikke mer enn 2 C over pre industrielle nivåer. En EU-dækkende utslippskvoter vil bli bestemt for hvert enkelt år. Dette vil redusere fleksibiliteten for de berørte installasjonene. Ikke fleksibilitet for installasjoner vil ikke bli redusert i det hele tatt. I løpet av et år skal kvotene som skal auksjoneres og distribueres må utstedes av de kompetente myndigheter innen 28. februar. Den siste datoen for operatørene å overgi kvoter er 30. april året etter året hvor utslippene fant sted. Således mottar operatører kvoter for inneværende år før de må overgi kvoter for å dekke deres utslipp for det foregående år Tillatelser forblir gyldige gjennom handelsperioden og eventuelle overskuddstillatelser kan nå bankes for bruk i subsequen t handelsperioder I dette henseende vil ingenting forandres. Systemet vil forbli basert på handelsperioder, men den tredje handelsperioden varer i åtte år, fra 2013 til 2020, i motsetning til fem år for andre fase fra 2008 til 2012.For den andre handelsperiode Medlemsstatene besluttet generelt å tildele like store mengder kvoter for hvert år. Den lineære reduksjonen hvert år fra 2013 vil korrespondere bedre med forventede utslippstendenser over perioden. Hva er de foreløpige årlige utslippsnettene for perioden 2013-2020. De foreløpige årlige cap-tallene er som følger. Disse tallene er basert på omfanget av ETS som gjelder i fase 2 2008 til 2012, og Kommisjonens beslutninger om nasjonale tildelingsplaner for fase 2, som utgjør 2083 millioner tonn. Disse tallene vil justeres av flere grunner For det første vil det bli justert for å ta hensyn til utvidelsene av omfanget i fase 2, forutsatt at medlemsstatene underbygger og verifiserer deres utslipp Vi kommer fra disse utvidelsene For det andre vil det bli justert med hensyn til ytterligere utvidelser av ETSs omfang i den tredje handelsperioden. For det tredje vil eventuelle opsjoner av små installasjoner føre til en tilsvarende reduksjon av kapselen. For det fjerde gjør tallene ikke ta hensyn til inkludering av luftfart eller utslipp fra norge, island og Liechtenstein. vilkårene vil fortsatt bli tildelt gratis. Deres industrianlegg vil motta overgangsfri tildeling og i de medlemsstatene som er kvalifisert for den valgfrie fraviket, kan, hvis medlemsstaten så bestemmer, også motta gratis kvoter. Det anslås at minst halvparten av de tilgjengelige kvotene fra 2013 vil bli auksjonert. Mens det store flertallet av kvoter har blitt tildelt gratis til installasjoner i første og andre handelsperioder, foreslår Kommisjonen at auksjonering av kvoter bør bli grunnprinsippet for tildeling. Dette skyldes at auksjonering b est sikrer effektiviteten, gjennomsiktigheten og enkelheten i systemet og skaper størst incitament til investeringer i en karbonøkonomi. Den passer best til forurenser betalerprinsippet og unngår å gi vanvittig fortjeneste til enkelte sektorer som har gått over den teoretiske kostnaden for kvoter til deres kunder til tross for å motta dem gratis. Hvordan vil kvoter bli utlevert gratis. Ved 31. desember 2010 vil Kommisjonen vedta EU-brede regler som vil bli utarbeidet under en komiteprosedyre Komitologi Disse reglene vil fullt ut harmonisere tildelingene og dermed alle bedrifter over hele EU med samme eller lignende aktiviteter vil bli underlagt de samme reglene Reglene vil så langt som mulig sørge for at tildelingen fremmer karbon-effektive teknologier. De vedtatte reglene gir at i så stor grad som mulig skal tildelingene baseres på so - kalt benchmarks, ega antall kvoter per kvantitet av historisk produksjon Slike regler belønner operatører som har tatt tidlig handling til rødt uce drivhusgasser, bedre reflekterer forurenseren betaler prinsippet og gi sterkere insentiver for å redusere utslippene, da tildelinger ikke lenger vil være avhengige av historiske utslipp. Alle tildelinger skal fastsettes før starten av den tredje handelsperioden, og ingen justeringer etterfølgende vil bli tillatt. Which installasjoner vil motta gratis tildelinger og som ikke vil. Hvordan vil negative virkninger på konkurranseevnen unngås. Med tanke på deres evne til å overføre økte kostnader for utslippsutgifter, er full auksjonering regelen fra 2013 og fremover for elektrisitetsgeneratorer. who fulfil certain conditions relating to their interconnectivity or their share of fossil fuels in electricity production and GDP per capita in relation to the EU-27 average, have the option to temporarily deviate from this rule with respect to existing power plants The auctioning rate in 2013 is to be at least 30 in relation to emissions in the first period and has to increase progres sively to 100 no later than 2020 If the option is applied, the Member State has to undertake to invest in improving and upgrading of the infrastructure, in clean technologies and in diversification of their energy mix and sources of supply for an amount to the extent possible equal to the market value of the free allocation. In other sectors, allocations for free will be phased out progressively from 2013, with Member States agreeing to start at 20 auctioning in 2013, increasing to 70 auctioning in 2020 with a view to reaching 100 in 2027 However, an exception will be made for installations in sectors that are found to be exposed to a significant risk of carbon leakage This risk could occur if the EU ETS increased production costs so much that companies decided to relocate production to areas outside the EU that are not subject to comparable emission constraints The Commission will determine the sectors concerned by 31 December 2009 To do this, the Commission will assess inter alia whet her the direct and indirect additional production costs induced by the implementation of the ETS Directive as a proportion of gross value added exceed 5 and whether the total value of its exports and imports divided by the total value of its turnover and imports exceeds 10 If the result for either of these criteria exceeds 30 , the sector would also be considered to be exposed to a significant risk of carbon leakage Installations in these sectors would receive 100 of their share in the annually declining total quantity of allowances for free The share of these industries emissions is determined in relation to total ETS emissions in 2005 to 2007.CO 2 costs passed on in electricity prices could also expose certain installations to the risk of carbon leakage In order to avoid such risk, Member States may grant a compensation with respect to such costs In the absence of an international agreement on climate change, the Commission has undertaken to modify the Community guidelines on state a id for environmental protection in this respect. Under an international agreement which ensures that competitors in other parts of the world bear a comparable cost, the risk of carbon leakage may well be negligible Therefore, by 30 June 2010, the Commission will carry out an in-depth assessment of the situation of energy-intensive industry and the risk of carbon leakage, in the light of the outcome of the international negotiations and also taking into account any binding sectoral agreements that may have been concluded The report will be accompanied by any proposals considered appropriate These could potentially include maintaining or adjusting the proportion of allowances received free of charge to industrial installations that are particularly exposed to global competition or including importers of the products concerned in the ETS. Who will organise the auctions and how will they be carried out. Member States will be responsible for ensuring that the allowances given to them are aucti oned Each Member State has to decide whether it wants to develop its own auctioning infrastructure and platform or whether it wants to cooperate with other Member States to develop regional or EU-wide solutions The distribution of the auctioning rights to Member States is largely based on emissions in phase 1 of the EU ETS, but a part of the rights will be redistributed from richer Member States to poorer ones to take account of the lower GDP per head and higher prospects for growth and emissions among the latter It is still the case that 10 of the rights to auction allowances will be redistributed from Member States with high per capita income to those with low per capita income in order to strengthen the financial capacity of the latter to invest in climate friendly technologies However, a provision has been added for another redistributive mechanism of 2 to take into account Member States which in 2005 had achieved a reduction of at least 20 in greenhouse gas emissions compared with the reference year set by the Kyoto Protocol Nine Member States benefit from this provision. Any auctioning must respect the rules of the internal market and must therefore be open to any potential buyer under non-discriminatory conditions By 30 June 2010, the Commission will adopt a Regulation through the comitology procedure that will provide the appropriate rules and conditions for ensuring efficient, coordinated auctions without disturbing the allowance market. How many allowances will each Member State auction and how is this amount determined. All allowances which are not allocated free of charge will be auctioned A total of 88 of allowances to be auctioned by each Member State is distributed on the basis of the Member State s share of historic emissions under the EU ETS For purposes of solidarity and growth, 12 of the total quantity is distributed in a way that takes into account GDP per capita and the achievements under the Kyoto-Protocol. Which sectors and gases are covered as of 2013.The ETS covers installations performing specified activities Since the start it has covered, above certain capacity thresholds, power stations and other combustion plants, oil refineries, coke ovens, iron and steel plants and factories making cement, glass, lime, bricks, ceramics, pulp, paper and board As for greenhouse gases, it currently only covers carbon dioxide emissions, with the exception of the Netherlands, which has opted in emissions from nitrous oxide. As from 2013, the scope of the ETS will be extended to also include other sectors and greenhouse gases CO 2 emissions from petrochemicals, ammonia and aluminium will be included, as will N2O emissions from the production of nitric, adipic and glyocalic acid production and perfluorocarbons from the aluminium sector The capture, transport and geological storage of all greenhouse gas emissions will also be covered These sectors will receive allowances free of charge according to EU-wide rules, in the same way as other indust rial sectors already covered. As of 2012, aviation will also be included in the EU ETS. Will small installations be excluded from the scope. A large number of installations emitting relatively low amounts of CO 2 are currently covered by the ETS and concerns have been raised over the cost-effectiveness of their inclusion As from 2013, Member States will be allowed to remove these installations from the ETS under certain conditions The installations concerned are those whose reported emissions were lower than 25 000 tonnes of CO 2 equivalent in each of the 3 years preceding the year of application For combustion installations, an additional capacity threshold of 35MW applies In addition Member States are given the possibility to exclude installations operated by hospitals The installations may be excluded from the ETS only if they will be covered by measures that will achieve an equivalent contribution to emission reductions. How many emission credits from third countries will be allowed. Fo r the second trading period, Member States allowed their operators to use significant quantities of credits generated by emission-saving projects undertaken in third countries to cover part of their emissions in the same way as they use ETS allowances The revised Directive extends the rights to use these credits for the third trading period and allows a limited additional quantity to be used in such a way that the overall use of credits is limited to 50 of the EU-wide reductions over the period 2008-2020 For existing installations, and excluding new sectors within the scope, this will represent a total level of access of approximately 1 6 billion credits over the period 2008-2020 In practice, this means that existing operators will be able to use credits up to a minimum of 11 of their allocation during the period 2008-2012, while a top-up is foreseen for operators with the lowest sum of free allocation and allowed use of credits in the 2008-2012 period New sectors and new entrants in t he third trading period will have a guaranteed minimum access of 4 5 of their verified emissions during the period 2013-2020 For the aviation sector, the minimum access will be 1 5 The precise percentages will be determined through comitology. These projects must be officially recognised under the Kyoto Protocol s Joint Implementation JI mechanism covering projects carried out in countries with an emissions reduction target under the Protocol or Clean Development Mechanism CDM for projects undertaken in developing countries Credits from JI projects are known as Emission Reduction Units ERUs while those from CDM projects are called Certified Emission Reductions CERs. On the quality side only credits from project types eligible for use in the EU trading scheme during the period 2008-2012 will be accepted in the period 2013-2020 Furthermore, from 1 January 2013 measures may be applied to restrict the use of specific credits from project types Such a quality control mechanism is needed to as sure the environmental and economic integrity of future project types. To create greater flexibility, and in the absence of an international agreement being concluded by 31 December 2009, credits could be used in accordance with agreements concluded with third countries The use of these credits should however not increase the overall number beyond 50 of the required reductions Such agreements would not be required for new projects that started from 2013 onwards in Least Developed Countries. Based on a stricter emissions reduction in the context of a satisfactory international agreement additional access to credits could be allowed, as well as the use of additional types of project credits or other mechanisms created under the international agreement However, once an international agreement has been reached, from January 2013 onwards only credits from projects in third countries that have ratified the agreement or from additional types of project approved by the Commission will be eligibl e for use in the Community scheme. Will it be possible to use credits from carbon sinks like forests. No Before making its proposal, the Commission analysed the possibility of allowing credits from certain types of land use, land-use change and forestry LULUCF projects which absorb carbon from the atmosphere It concluded that doing so could undermine the environmental integrity of the EU ETS, for the following reasons. LULUCF projects cannot physically deliver permanent emissions reductions Insufficient solutions have been developed to deal with the uncertainties, non-permanence of carbon storage and potential emissions leakage problems arising from such projects The temporary and reversible nature of such activities would pose considerable risks in a company-based trading system and impose great liability risks on Member States. The inclusion of LULUCF projects in the ETS would require a quality of monitoring and reporting comparable to the monitoring and reporting of emissions from insta llations currently covered by the system This is not available at present and is likely to incur costs which would substantially reduce the attractiveness of including such projects. The simplicity, transparency and predictability of the ETS would be considerably reduced Moreover, the sheer quantity of potential credits entering the system could undermine the functioning of the carbon market unless their role were limited, in which case their potential benefits would become marginal. The Commission, the Council and the European Parliament believe that global deforestation can be better addressed through other instruments For example, using part of the proceeds from auctioning allowances in the EU ETS could generate additional means to invest in LULUCF activities both inside and outside the EU, and may provide a model for future expansion In this respect the Commission has proposed to set up the Global Forest Carbon Mechanism that would be a performance-based system for financing reductio ns in deforestation levels in developing countries. Besides those already mentioned, are there other credits that could be used in the revised ETS. Yes Projects in EU Member States which reduce greenhouse gas emissions not covered by the ETS could issue credits These Community projects would need to be managed according to common EU provisions set up by the Commission in order to be tradable throughout the system Such provisions would be adopted only for projects that cannot be realised through inclusion in the ETS The provisions will seek to ensure that credits from Community projects do not result in double-counting of emission reductions nor impede other policy measures to reduce emissions not covered by the ETS, and that they are based on simple, easily administered rules. Are there measures in place to ensure that the price of allowances won t fall sharply during the third trading period. A stable and predictable regulatory framework is vital for market stability The revised Directive makes the regulatory framework as predictable as possible in order to boost stability and rule out policy-induced volatility Important elements in this respect are the determination of the cap on emissions in the Directive well in advance of the start of the trading period, a linear reduction factor for the cap on emissions which continues to apply also beyond 2020 and the extension of the trading period from 5 to 8 years The sharp fall in the allowance price during the first trading period was due to over-allocation of allowances which could not be banked for use in the second trading period For the second and subsequent trading periods, Member States are obliged to allow the banking of allowances from one period to the next and therefore the end of one trading period is not expected to have any impact on the price. A new provision will apply as of 2013 in case of excessive price fluctuations in the allowance market If, for more than six consecutive months, the allowance price is more than three times the average price of allowances during the two preceding years on the European market, the Commission will convene a meeting with Member States If it is found that the price evolution does not correspond to market fundamentals, the Commission may either allow Member States to bring forward the auctioning of a part of the quantity to be auctioned, or allow them to auction up to 25 of the remaining allowances in the new entrant reserve. The price of allowances is determined by supply and demand and reflects fundamental factors like economic growth, fuel prices, rainfall and wind availability of renewable energy and temperature demand for heating and cooling etc A degree of uncertainty is inevitable for such factors The markets, however, allow participants to hedge the risks that may result from changes in allowances prices. Are there any provisions for linking the EU ETS to other emissions trading systems. Yes One of the key means to reduce emissions more cost-effectively is to enhance and further develop the global carbon market The Commission sees the EU ETS as an important building block for the development of a global network of emission trading systems Linking other national or regional cap-and-trade emissions trading systems to the EU ETS can create a bigger market, potentially lowering the aggregate cost of reducing greenhouse gas emissions The increased liquidity and reduced price volatility that this would entail would improve the functioning of markets for emission allowances This may lead to a global network of trading systems in which participants, including legal entities, can buy emission allowances to fulfil their respective reduction commitments. The EU is keen to work with the new US Administration to build a transatlantic and indeed global carbon market to act as the motor of a concerted international push to combat climate change. While the original Directive allows for linking the EU ETS with other industrialised countries that have ra tified the Kyoto Protocol, the new rules allow for linking with any country or administrative entity such as a state or group of states under a federal system which has established a compatible mandatory cap-and-trade system whose design elements would not undermine the environmental integrity of the EU ETS Where such systems cap absolute emissions, there would be mutual recognition of allowances issued by them and the EU ETS. What is a Community registry and how does it work. Registries are standardised electronic databases ensuring the accurate accounting of the issuance, holding, transfer and cancellation of emission allowances As a signatory to the Kyoto Protocol in its own right, the Community is also obliged to maintain a registry This is the Community Registry, which is distinct from the registries of Member States Allowances issued from 1 January 2013 onwards will be held in the Community registry instead of in national registries. Will there be any changes to monitoring, reportin g and verification requirements. The Commission will adopt a new Regulation through the comitology procedure by 31 December 2011 governing the monitoring and reporting of emissions from the activities listed in Annex I of the Directive A separate Regulation on the verification of emission reports and the accreditation of verifiers should specify conditions for accreditation, mutual recognition and cancellation of accreditation for verifiers, and for supervision and peer review as appropriate. What provision will be made for new entrants into the market. Five percent of the total quantity of allowances will be put into a reserve for new installations or airlines that enter the system after 2013 new entrants The allocations from this reserve should mirror the allocations to corresponding existing installations. A part of the new entrant reserve, amounting to 300 million allowances, will be made available to support the investments in up to 12 demonstration projects using the carbon capture a nd storage technology and demonstration projects using innovative renewable energy technologies There should be a fair geographical distribution of the projects. In principle, any allowances remaining in the reserve shall be distributed to Member States for auctioning The distribution key shall take into account the level to which installations in Member States have benefited from this reserve. What has been agreed with respect to the financing of the 12 carbon capture and storage demonstration projects requested by a previous European Council. The European Parliament s Environment Committee tabled an amendment to the EU ETS Directive requiring allowances in the new entrant reserve to be set aside in order to co-finance up to 12 demonstration projects as requested by the European Council in spring 2007 This amendment has later been extended to include also innovative renewable energy technologies that are not commercially viable yet Projects shall be selected on the basis of objective and transparent criteria that include requirements for knowledge sharing Support shall be given from the proceeds of these allowances via Member States and shall be complementary to substantial co-financing by the operator of the installation No project shall receive support via this mechanism that exceeds 15 of the total number of allowances i e 45 million allowances available for this purpose The Member State may choose to co-finance the project as well, but will in any case transfer the market value of the attributed allowances to the operator, who will not receive any allowances. A total of 300 million allowances will therefore be set aside until 2015 for this purpose. What is the role of an international agreement and its potential impact on EU ETS. When an international agreement is reached, the Commission shall submit a report to the European Parliament and the Council assessing the nature of the measures agreed upon in the international agreement and their implications, in particular with respect to the risk of carbon leakage On the basis of this report, the Commission shall then adopt a legislative proposal amending the present Directive as appropriate. For the effects on the use of credits from Joint Implementation and Clean Development Mechanism projects, please see the reply to question 20.What are the next steps. Member States have to bring into force the legal instruments necessary to comply with certain provisions of the revised Directive by 31 December 2009 This concerns the collection of duly substantiated and verified emissions data from installations that will only be covered by the EU ETS as from 2013, and the national lists of installations and the allocation to each one For the remaining provisions, the national laws, regulations and administrative provisions only have to be ready by 31 December 2012.The Commission has already started the work on implementation For example, the collection and analysis of data for use in relation to carbon leakage is on going list of sectors due end 2009 Work is also ongoing to prepare the Regulation on timing, administration and other aspects of auctioning due by June 2010 , the harmonised allocation rules due end 2010 and the two Regulations on monitoring and reporting of emissions and verification of emissions and accreditation of verifiers due end 2011.

No comments:

Post a Comment